Suomen Lammasyhdistys

Lammastalouden puolesta jo vuodesta 1918
Ladataan Tapahtumat

Tervetuloa Lampaankerinnän mestaruuskilpailuihin Tampereen Tallipihalle lauantaina 8.10.2016. Kerintäkoneet käynnistetään klo 12.00.
Lampaankerinnän Suomenmestari palkitaan huikealla palkinnolla, Longhorn XT –kerintäkoneella!
Tarkempia tietoja kilpailusta ohessa.
Kerintäkilpailun lisäksi luvassa on runsaasti muuta ohjelmaa. http://www.tallipiha.fi/tapahtumat-tallipihalla

8.-9.10. LAMPAANKERINNÄN MESTARUUSKISAT JA KÄSITYÖMARKKINAT klo 11-17

Lauantaina kerintäkilpailu klo 12 alkaen. Tuomarina toimii Richard Schofield British Woolista. Toisena tuomarina Jenni-Stiina Inkinen. Kilpailun juontaa Pia Parikka Suomen Lammasyhdistyksestä.
Kilpailun säännöt noudattelevat kansainvälisen kerintäkilpailun sääntöjä.
Käsityöläisten tuotemyyntiä molempina päivinä. Lammasherkkuja paikan päällä ja mukaan ostettavaksi.  Soppatykistä mm. lammaskaalia.
Tallipihan omat myymälät ja kahvila terasseineen.
Hevosvaunuajelua, ponitalutusta (pieni käteismaksu).
Lampaita rapsuteltavina.

Sunnuntaina kerintätyönäytös. Pääset näkemään paikan päällä, kuinka raakavillasta valmistetaan tuotteita valmiiksi.
Käsityöläisten tuotemyyntiä. Myymälät ja kahvila terasseineen. Hevosvaunuajelua, ponitalutusta.

Tapahtuman koordinaattorina toimii Jan Suttle, yhteistyössä Tallipihan kanssa.
Lisätietoja ja myyntipaikkavaraukset: jansuttle@netscape.net tai puh. 0500 820243.
Myyntipaikat kädentaitajille 20 €/pv. sis.alv. 24 %. Myyntipaikat: pihakatoksesta pöytäpaikka 80 x180 cm tai pihakioski pöytineen.

LAMPAANKERINNÄN MESTARUUSKILPAILU
Lauantaina 8.10.2016 klo 12.00 Tampereen tallipihalla, www.tallipiha.fi

Palkinnot:
* Ammattilaissarjan voittajalle 300 euroa sekä Horner farmers pack -kerintäteräsetti
* Suomenmestarille (ammattilaissarjan parhaiten sijoittunut suomalainen) Longhorn XT -vaijerikerintäkone, arvo noin 800 euroa, ja Lammastaloussäätiön kiertopalkinto
* Amatöörisarjan voittajalle 100 euroa + Horner farmers pack -kerintäteräsetti
* Lisäksi tavarapalkintoja

Säännöt:
* Kilpailussa on kaksi sarjaa: ammattilaissarja ja amatöörisarja.
* Ammattilaissarjan parhaat Suomen kansalaiset mittelevät lampaankerinnän Suomenmestaruustittelistä.
* Vaijerikoneet ja käsimoottorikoneet kilpailevat samassa sarjassa.
* Sarja järjestetään, mikäli siihen on vähintään kolme osallistujaa.
* Kilpailun järjestäjä hoitaa paikalle vaijerikoneen.
* Käsimoottorikoneella kilpailevat osallistuvat omalla, kaupasta hankittavissa olevalla koneellaan. Kilpailijat käyttävät kisassa omia kerintäteriään.
* Kilpailijoilla tulee olla puhtaat jalkineet ja suojahaalarit. Kaikki varusteet tulee desinfioida etukäteen.
* Jokainen kilpailija keritsee kaksi lammasta peräjälkeen.
* Suoritusta arvioidaan kansainvälistä pistelaskumenettelyä pääpiirteittäin noudattaen. Erityinen paino annetaan eläimen rauhalliselle hallinnalle, sekä lampaan ihon vaurioittamattomuudelle. Ammattilaissarjassa on amatöörisarjaa korkeampi aikapainotus.
* Kilpailun päätuomarina toimii shearing councellor Richard Schofield British Wool Marketing Boardista Englannista. * Toisena tuomarina toimii Jenni-Stiina Inkinen.
* Edellisenä päivänä on warm up –mahdollisuus päätuomarin ohjauksessa.
Lisätiedot: Jan Suttle, 0500 820 243, jansuttle(a)netscape.net

[column width=”four” position=”last” ]

lammasyhd-logo-vihr_pieni

[/row_container]

Share This Story, Choose Your Platform!

Go to Top