Suomen Lammasyhdistys

Lammastalouden puolesta jo vuodesta 1918
Ladataan Tapahtumat

Villaviikon tapahtumat Facebookissa >

Villaviikko pidetään tänäkin vuonna. Ajankohdaksi sovittiin SLY:n kevätkokouksessa 28.9.–6.10. Viikon tarkoituksena on nostaa suomalaisen villan tunnettavuutta ja arvostusta. Ajatuksena on järjestää reilun viikon aikana useita tapahtumia ympäri Suomea, ja lammaskerhojen panos on näin ollen aivan oleellinen.

SLY on vuokrannut Villaviikon tempausta varten Helsingin Kampin Narinkkatorilta yhden lohkon sunnuntaina 29.9.2019. Torille mahtuu sekä myyntikojuja että tapahtumaa. Jos olet kiinnostunut olemaan mukana, ota yhteyttä Marjo Simpaseen marjo.simpanen@lammasyhdistys.fi .

SLY haastaa jälleen kaikki jäsenet, lammaskerhot ja yritykset ideoimaan toinen toistaan näyttävämpiä tapahtumia ja tempauksia viikon ajalle. Kerintänäytöksiä, markkinoita, neulontalanituksia, muotinäytöksiä, käsityökilpailuita ja -pajoja, avoimia ovia – mitä ikinä mieleen tulee. Kaikki tapahtumat kootaan SLY:n kotisivuille.

Myös kouluille, päiväkodeille, kansanopistoille ym. pitäisi pyrkiä toimittamaan villaa eri muodoissa askartelua ja käsitöitä varten. Mikäli haluat olla mukana viikon ideoinnissa ja/tai toteutuksessa, ota yhteyttä alueesi lammaskerhoon tai lähetä sähköpostia info@lammasyhdistys.fi .

Share This Story, Choose Your Platform!