Pohjois-Karjalan Lampureiden järjestämä tilavierailupäivä, jossa voi tutustua liharodun jalostustoimintaan, uä-mittauksiin ja Raja-Karjalan Oxford Down -jalostuslampolaan sekä Oxford Down -rotuun.

Katras-hanke mukana tapahtumassa. Katras kouluttaa lampaiden käytännön jalostuksesta niin lihantuotantotiloille kuin jalostuksesta kiinnostuneillekin. Katras-hankkeen vastaava lammastalouden erityisasiantuntija Sari Heltelä kertoo karsinnasta, valinnasta ja näyttää käytännössä rakennearvostelua sekä lihasten ja rasvan mittausta ultraäänellä. Tapaat myös Pohjois-Karjalan PersonalPaimenet, kuulet hankkeen toiminnasta ja voit ilmoittautua pienryhmiin.

Aloitamme klo 13.00 päiväkahvilla ja sen jälkeen Jari ja Outi Sirola esittelevät jalostuslampolaansa ja Oxford Down -rotua.
Tilalla on kokemusta myös siitoseläinten tuonnista ja viennistä .

Raja-Karjalan Oxford down tarjoaa kahvit suolaisella ja makealla! Kahvittelun järjestämiseksi pyydämme ilmoittautumista Outille joko tekstiviestillä tai sähköpostilla (0405664153, outi@sirolantila.com)

Jäsenille on lähetetty aiemmin kirjallinen kutsu. Pohjois-Karjalan Lampureiden jäsenille sekä Katras-hankkeeseen kuuluville tapahtuma on ilmainen! Sekä P-KLampureihin että Katras-hankkeeseen voi liittyä myös paikan päällä. Lampureihin liittyminen onnistuu myös etukäteen sähköpostitse pk.lampurit@gmail.com tai puhelimitse Eila 0503614144
Tapahtuma Facebookissa >

Tervetuloa!