Hei lampurit, olen Marja Rissanen ja työskentelen tutkijana Aalto yliopistossa. Minua kiinnostaa kestävän kehityksen mukaiset tekstiilimateriaalit ja olen tekstiiliasiantuntijana Ioncell-tutkimusryhmässä. Ioncell on uusi Aalto yliopiston kehittämä selluloosamuuntokuitu, ja varmaankin kaikkein kuuluisin tekstiiliprotomme on ollut Jenni Haukion iltapuku vuoden 2018 itsenäisyyspäivän vastaanotolla.

Ioncell on hyvin miellyttävän tuntuinen ja luja tekstiilikuitu. Tästä lähtikin ajatus sekoittaa sitä suomalaisen villan kanssa ja samalla tehdä näkyväksi koko tekstiilituotteen arvoketju raaka-aineen tuottajista valmiiseen tekstiiliin/vaatteeseen. Olen kerännyt tiimin tutkijoita Aalto yliopistosta, VTT:ltä, LUKEsta ja SYKEstä. Esittelen Birkewolle-tutkimusideaamme World Circular Economy Forumin oheistapahtumassa  torstaina 26.11.2020. Circular Innovation Fair on 26.11. klo 13-17. Birkewolle-esitys on aikataulun mukaan 15:18-15:29.

Olisi mukava, jos myös lampaiden kasvattajia olisi kuuntelemassa ideaamme. Tässä on ilmoittautumislinkki tapahtumaan:

Minuun voi olla myös yhteydessä, jos haluatte lisätietoja.
Terveisin Marja

Marja Rissanen
Staff Scientist, D. Sc. (Tech.)
Department of Bioproducts and Biosystems
School of Chemical Engineering