Koulutuksen kuvaus

Kaupallisissa eläinkuljetuksissa eläinten käsittely kuljetusten aikana ja kuljettaminen edellyttää kouluttautumista. Eläinten kuljettajille ja hoitajille asetettavat vaatimukset vaihtelevat kuljetettavan eläinlajin ja kuljetusmuodon mukaan. Kotieläiminä pidettäviä hevos-, nauta-, lammas-, vuohi- ja sikaeläimiä tai siipikarjaa maantieajoneuvolla kuljetettaessa edellytetään kuljettajilta ja hoitajilta pätevyystodistusta. Muiden eläinlajien kuljettajilta ja hoitajilta edellytetään ainoastaan koulutukseen osallistumista.

Toteutusaika 14.03.2024

Hinta 150 € + alv 24 %

Paikka HAMK, Hämeenlinnan korkeakoulukeskus

Koulutuksen sisältö

Eläinten fysiologia ja etenkin juoma- ja ravintotarpeet, eläinten käyttäytyminen ja stressin käsite
Eläinten käsittelyn käytännön näkökohtia
Ajokäyttäytymisen vaikutukset kuljetettavien eläinten hyvinvointiin ja lihan laatuun
Eläimille annettava ensiapu
Eläimiä käsittelevän henkilökunnan turvallisuusnäkökohdat
Eläinkuljetuksia koskevat eläinkuljetusasetuksen yleiset edellytykset

Kouluttajat
MMM, agr. Tiina Harrinkari

Koulutuksessa käsitellään seuraavien eläinlajien kuljetukset:
• nautaeläimet
• pienmärehtijät (lammas, vuohi)
• siat
• siipikarja
• kavioeläimet (hevonen, poni)

Koekysymykset kattavat samat eläinlajit.

Huom! Mikäli haluat tenttiä vain tietyn yhden eläinlajin, niin ilmoita asiasta hyvissä ajoin ennen koulutuspäivää.
Koulutuksen materiaalit ja koekysymykset ovat suomeksi, englanniksi ja venäjäksi.

Lue lisää ja ilmoittaudu tästä 6.3.2024 mennessä >

Muu info

Koulutus klo 9–15. Koe aloitetaan heti koulutuksen päättymisen jälkeen.

Peruutusehdot

Osallistumisen voi perua ilman kuluja ilmoittautumisajan loppuun saakka. Mikäli peruminen tehdään ilmoittautumisajan päätyttyä, perimme 50 % koulutuksen maksusta. Koulutuksen alkamisen jälkeen tehtävistä peruutuksista tai peruuttamatta jättämisestä veloitamme täyden maksun. Koulutuksen maksut ovat perintäkelpoisia (laki n:o 706/2007)