Huomio tuottajat, vielä ennättää ilmoittautua luonnonlaidunpäivään!

Luonnonlaidunpäivää vietetään lauantaina 15.6., tänä vuonna jo kolmatta kertaa. Tässä tiivistetysti lisätietoa vuoden 2024 päivästä:

AVOIMET OVET
Tuttuun tapaan kaikki luonnonlaitumia laiduntavat voivat pitää avoimet ovet tilallaan.
Avoimet ovet pitävät tilat saavat tilansa Suomen kartalle Luonnonlaidunlihan tuottajat ry:n verkkosivuille, jonne kootaan kaikki luonnonlaidunpäivänä avoimet ovet pitävät tilat. Viime vuoden kartta löytyy täältä.

Jos pidät avoimet ovet ja haluat, että tilasi merkataan kartalle, täytä linkin takaa avautuva lomake 11.6.24 mennessä: https://link.webropolsurveys.com/S/B26801EF9DD6578A

SOME

Päivästä on tehty myös valmiit suomen- ja ruotsinkieliset some-postaukset, joita toivotaan jaettavan mahdollisimman paljon.

MEDIA

Aiempien vuosien tapaan median edustajia kutsutaan nk. mediaretkelle, jossa kerrotaan luonnonlaidunnuksen hyödyistä eri näkökulmista yhdessä eri järjestäjätahojen kanssa. Tämän vuoden mediaretki tehdään Kosken kartanolle Perniöön viikon 24 alussa. Toimittajille jaetaan paikan päällä lehdistötiedote, joka myös jaetaan STTn tiedotepalvelun kautta valtakunnallisesti. Mediatiedotetta voi hyödyntää myös avoimien ovien yhteydessä, jos haluaa kutsua paikalle myös paikallismedian edustajia.

JÄRJESTÄJÄT
Luonnonlaidunpäivän 2024 järjestävät yhteistyössä Luonnonlaidunlihan tuottajat ry, WWF, MTK, SLC, Metsähallitus, Maa- ja kotitalousnaiset,
ProAgria, Ruokavirasto, Suomen Lammasyhdistys ja Pihvikarjaliitto.