Simpanen Suomen Lammasyhdistyksen toiminnanjohtajaksi

Marjo Simpanen on valittu Suomen Lammasyhdistyksen uudeksi toiminnanjohtajaksi. Simpanen on 39-vuotias MMM, agronomi Vihdistä. Hän on opiskellut pääaineenaan kotieläinten jalostustiedettä ja sivuaineinaan kotieläinten ravitsemustiedettä sekä viestintää.

Simpanen on työskennellyt aiemmin erityisasiantuntijana Mtechissä (ent. Suomen Maatalouden Laskentakeskus), jossa hän on toiminut lypsy- ja lihanautojen, sikojen sekä lampaiden jalostusarvostelujen kehitys- ja laskentatehtävissä sekä avainasiakaspäällikkönä. Lisäksi hän on toiminut Faba Jalostuksen (ent. Suomen Kotieläinjalostusosuuskunta) kehitysagronomina.

Simpanen seuraa tehtävässä MMM, agronomi Pia Parikkaa, joka jatkaa työtään lammastalouden parissa yksityisenä lampurina miehensä Anssi Parikan kanssa. Parikka vastasi yhdistyksen toiminnasta yhdeksän vuoden ajan.

Suomen Lammasyhdistyksen tarkoituksena on edistää suomalaista lammastaloutta. Liki 100-vuotiaalla yhdistyksellä on noin 1 000 jäsentä. Toiminnanjohtaja vastaa yhdistyksen toiminnasta ja Lammas & vuohi –lehden julkaisusta. Lisäksi hän toimii lampaiden jalostusvaliokunnan sihteerinä ja edustaa alaa eri yhteyksissä. Tehtävä on osa-aikainen.

Lisätietoja:

Puheenjohtaja Petri Leinonen, 040 581 8477, petri.leinonen ( a ) elomestari.fi