Nyt viikonloppuna kilpaillut paimennuksen EM-kilpailut vietiin torstain sateesta, ja lauantain myrskystä huolimatta varmalla otteella lävitse. Manner-Euroopan parhaille handlereille Suomi näytti niin parhaimmat kuin oikukkaimmat puolensa ja Villi Pohjola nimitys nousi usean huulille, kun luonto näytti voimaansa. Useat ulkomaiset kilpailijat olivat ihastuneita Suomeen ja ystävällisiin ihmisiin. Majoituspaikkoja kehuttiin ja luonto tuli lähelle, mm. pelloilla laiduntaneiden hirvien kautta.

Järjestelyt onnistuivat loistavasti ja lampaat ja rata olivat haastavat niin kuin tällä tasolla kilpailtaessa kuuluukin olla. Kisat rautaisella ammattiotteella lävitse johtanut kilpailujohtaja Susanna Nuutinen on erittäin tyytyväinen huikean talkooporukan määrään ja laatuun sekä runsaslukuiseen ja aktiiviseen yhteistyökumppanijoukkoon. Heidän avullaan Inkilänhovissa Juvalla pystyttiin tekemään näin onnistunut tapahtuma.

Suomen ensimmäisiä itse järjestämiä kisoja voidaan hyvällä syyllä kutsua SOME menestykseksi, sillä kisan seuraajia oli niin Suomesta kuin muualta maailmasta kymmeniä tuhansia internetin välityksellä. Kuvia, videoita ja tuloksia ladattiin ennätysmäärä ja siitä saatiin myös valtavasti kiitosta. Reaaliaikainen tulospalvelu kiinnosti.
(Suomen Pamenkoirayhdistyksen tiedote)

Tulokset avautuvat pdf-muodossa tästä >