Vallitsevan koronatilanteen takia Valtakunnalliset lammaspäivät toteutetaan etäyhteyksin. Suomen Lammasyhdistyksen syyskokous Turussa ja myös mahdollisuus etäyhteyteen.

VALTAKUNNALLISETLAMMASPÄIVÄT 2020

17.11. OPINTORETKI
MUUTOS:
17.11. klo 12-15 Retkelle valittujen tilakohteiden esittely etäyhteydellä.

Esittelyvideot valituista kohteista ja keskustelu.
Tutustu ja saat ideoita oman tilan toiminnan kehittämiseen. Osallistu kotikoneeltasi hienoon retkeen ilman matkustamista! Osallistumismaksu 55 euroa + alv 24 %.

Mty Tähkämaa, Juha Tähkämaa, Kaarina
Mikkolan tila, Peppi ja Marko Laine, Halaja
Sipilän Lammastila, Mirkku ja Kalle Sipilä, Lieto as.

18.11. LAMPAANLIHAN LAATU JA MARKKINAT -ETÄSEMINAARI

9.00 Seminaarin avaus, ProAgria Länsi-Suomi
9.30 Lounais-Suomen kauppiaiden tarpeet – lampaanlihakyselyn tulokset, Sanna Vähämiko, Vastuullista proteiinia pöytään -hanke, Turun Yliopisto
10.10 Karitsanlihan markkinatilanne, Kati Kaisajoki, Lallin Lammas
10.45 Imagon rakentamisella ja somettamisella markkinointiin sekä myyntiin tehokkuutta, Taru Lehtonen, Turun Aikuiskoulutuskeskus
11.45-12.30 Lounastauko
12.30 Kasvatusjärjestelmän vaikutus karitsanlihan laatuun – Uppfödningssystemets påverkan på slaktskroppens och lammköttets kvalitet, Elin Stenberg, Sveriges lantbruksuniversitet. Luento ruotsiksi, etänä. Aineisto käännetään suomeksi.
13.20 Lihan suoramyynti ja siihen liittyvä elintarvikelainsäädäntö, Johanna Mattila, Turun Yliopisto, Brahea-keskus
14.00 Kahvitauko
14.30 Lammastuotteiden laadun huomioiminen rotujen jalostamiseen, Kaie Ahlskog, ProAgria Etelä-Suomi
15.20 Case: Liha myyntiä Tiensuun luomutilalta, Anni ja Rauli Jalonen
16.00 Seminaarin päätös

19.11. SUOMEN LAMMASYHDISTYKSEN SYYSKOKOUS TURUSSA TAI ETÄYHTEYDELLÄ

9.00 Kokouksen avaus, puheenjohtaja Petri Leinonen
9.15 Ajankohtaista maatalouspolitiikkaa – uuden ohjelmakauden valmistelutilanne, MTK
10.00 Lampurina lihaketjussa, Tuottajaorganisaatiot Pohjanmaan Lammasosuuskunta ja Länsi-Suomen Lampurit ry – keskustelua hinnoista, tuotannon ajoituksesta, sopimuksellisuudesta ym.
11.30 Kahvit, SLY maksaa kokouskahvit
12.00 Sääntömääräiset asiat  § 4
Hallituksen jäsenistä ja varajäsenistä ovat erovuorossa edustajat alueilla:
I: Pirkanmaa, Satakunta, Varsinais-Suomi, Kanta-Häme, Etelä-Suomen ruotsinkielinen rannikko. VI: Lappi
14.00 Kokouksen ja valtakunnallisten lammaspäivien päätös

Oikeus ohjelmamuutoksiin pidätetään.