Tervetuloa ProAgrian jalostusseminaariin! Tämä etätapahtuma on suunnattu kaikille jalostuksesta kiinnostuneille lampureille.  Seminaarissa syvennytään Invivon hankkeen tuloksiin, keskustellaan APR-rotujen pässivalinnoista sekä tutustutaan tutkimukseen villan vaihtumista aiheuttavista geeneistä risteytysroduilla.

Seminaarin ohjelma

klo 13.00 APR Rotujen populaation tilastot ja pässilistat
Luke, InVivo-hanke ja Kaie Ahlskog ProAgria Etelä-Suomesta jakavat tuoreimmat tilastot ja pässilistat.

klo 14.00 Sukulaisuusaste ja sukusiitos, jalostusvalinta
Silja Jokiniemi johdattaa meidät sukusiitoksen maailmaan, tarjoten käytännön vinkkejä jalostusvalintaan sukulaisuusasteen huomioimiseksi.

klo 15.00 Indeksivertailu tilan pässien välillä
Luke ja Pia Parikka tarjoavat syvällisen katsauksen indeksivertailuun keskittyen lihan laatuun ja linjakkuuteen jalostusvalinnalla.

klo 16.00 Wool Shedding – villan vaihtuminen
Vargas Jurado Napoleon (LUKE) esittelee englanninkielisellä luennollaan USA:ssa tehdystä tutkimuksesta, joka käsittelee villa-karvan vaihtumista itsestään risteytysroduilla. Tarvittaessa luento käännetään suomeksi.

Hinta ja ilmoittautuminen

Seminaarin osallistumismaksu on 20 € + alv. Voit valita maksutavaksi Paytrailin tai laskun (laskutuslisä 7 € + alv).
Ilmoittaudu viimeistään 29.1.2024.

Pidätämme oikeuden ohjelman muutoksiin.

Tapahtuma järjestetään Lihasulan säätiön avustuksella.

Lue lisää ja ilmoittaudu täällä >