Suomen Lammasyhdistyksen hallitus sekä Pohjois-Karjalan Lampurit ry kutsuvat lampurit sääntömääräiseen kevätkokoukseen ja kesäretkelle Valamon luostariin keskiviikkona 26.7.2023 klo 13 alkaen. Valamon luostari, Valamontie 42, 79850 Uusi Valamo

Ennen kokousta osallistujilla on mahdollisuus omakustanteiseen lounaaseen Ravintola Trapesassa klo 11.30 alkaen (aikuiset 16 €, lapset 8 €/6 €).

Kokous pidetään Valamon Kulttuurikeskuksen Salissa. Kokouksen avaa Suomen Lammasyhdistyksen puheenjohtaja Janne Jokela. Kokouksessa käsitellään:

• yhdistyksen sääntöjen § 4:n mukaiset kevätkokousasiat
  • mahdolliset muut asiat

Kokouksen yhteydessä munkkidiakoni Rafael kertoo lampaiden avulla tehtävästä maisemanhoitotyöstä luostarin alueella.

SLY tarjoaa kokouskahvit.

Kokouksen jälkeen lähdemme laidunkierrokselle

Muu vapaaehtoinen ja omakustanteinen ohjelma:

Klo 16.00–17.15 Luostariopastus (10 €/hlö) Klo 18.00 asti omatoiminen tutustuminen Martta Wendelinin kuvataidenäyttelyyn (5 €/hlö) sekä luostarimuseoon (5 €/hlö), tutustumista voi halutessaan jatkaa samoilla lipuilla vielä seuraavana päivänä
Klo 18.00–19.15 Ehtoopalvelus kirkossa, vierailijat saavat seurata jumalanpalvelusta haluamansa ajan, kirkkoon saa halutessaan mennä ja poistua kesken palveluksenlo 20.00 alkaen Lampuri-illallinen Ravintola Trapesassa, Bysanttilainen pöytä (49 €/hlö)

Illallisen yhteydessä on mahdollisuus tutustua Valamon Viinitilan ja Tislaamon tuotteisiin viinien maistelu 15 €/hlö, viinien ja viskin maistelu 20 €/hlö). Hintaan sisältyy tutustumiskäynti viinitilalle ja tislaamoon, joka toteutetaan torstaina 27.7. klo 10 alkaen.

Rantasauna on varattu lampureiden käyttöön klo 18–23. SLY tarjoaa saunan.

Aamulla 27.7. on mahdollisuus osallistua klo 6.00–8.00 pidettävään aamupalvelukseen.

Ilmoittautumiset ja tiedustelut 12.7.2023 mennessä sähköpostilla pk.lampurit@gmail.com
Ilmoita osallistutko:
– omakustanteiseen lounaaseen
– kokoukseen
– lampuri-illalliseen
– viininmaistajaiseen
– viskinmaistajaiseen

Lisäohjeet lähetetään sähköpostilla ilmoittautuneille, minkä lisäksi ne löytyvät SLY:n kotisivuilta www.lammasyhdistys.fi ja Facebook-sivulta https://www.facebook.com/SuomenLammasyhdistys/

Jonkin pakottavan syyn vaatiessa ohjelman muutokset ovat mahdollisia.

Lämpimästi tervetuloa!

Mikäli olet osallistumassa päivään ja haluat majoittua luostarin alueella, varaa majoitus itse:

Valamon luostarin Myyntipalvelu
myyntipalvelu@valamo.fi
Mainitse varauksen yhteydessä olevasi tulossa lampureiden retkelle.

Majoitushinnat:

Luostarihotelli 2 hh, oma kph ja aamiainen, 150 €/huone