HAMKin opiskelijat toteuttavat tutkimuksen petovahingoista lammastaloudessa ja kartoittavat niiden vaikutusta suomalaiseen lammastalouteen ja lampureiden jaksamiseen. Tutkimusta tehdään yhteistyössä Suomen Lammasyhdistyksen kanssa.

Kyselyn vastaamiseen menee aikaa noin 10 minuuttia. Toivoisimme mahdollisimman monelta lampurilta vastausta, jotta tutkimuksesta tulee kattava. Vastaaminen on täysin anonyymiä ja luottamuksellista. Kyselyssä ei kysytä vastaajan henkilötietoja, emmekä kerää henkilörekisteriä. Kyselyn tulokset tulevat myöhemmin nähtäville Suomen Lammasyhdistyksen sivuille ja kyselystä tehdään myös opinnäytetyö, joka julkaistaan loppuvuodesta 2023 lampureille luettavaksi.

Kyselyyn voi vastata heinäkuun loppuun asti, vastaamattomiin kyselyihin tulee myöhemmin muistutusviesti. Halutessasi voit jättää kyselyyn yhteystietosi, jotta voimme olla sinuun yhteydessä kesän jälkeen. Voit myös lähettää halutessasi meille sähköpostia. Haastattelemme halukkaita lampureita henkilökohtaisesti tarkemmin ja saamme sitä kautta arvokasta tietoa lampureiden jaksamisesta ja luonnon eläinten rinnakkaiselosta lampaiden kanssa.

Pääset vastaamaan kyselyyn tästä linkistä: Petovahingot lampaiden laidunkaudella (google.com)

Yhteistyöstä kiittäen: Jenna, Anniina, Sanni ja Eeva-Kaarina

Ja linkki tässä: Petovahingot lampaiden laidunkaudella (google.com)